Przygotowanie cen marketingowych PC-Market

Wystarczy obniżyć cenę o centa, a sprzedaż wzrośnie o 15 proc. - dowiedli francuscy naukowcy.
W tej poradzie pokażemy jak uzyskać końcówki typu "99 groszy" w PC-Markecie.

Przechodzimy do KONTROLA/KONFIGURACJA/MARŻOWNIK/CENY DETALICZNE,
oczywiście zakładając że właśnie w tym poziomie cen chcemy mieć "magiczne końcówki".

 

Ustalamy jakie zasady mają panować w odpowiednich zakresach.
W moim przykładzie dla cen od 0 do 4,99 ma być "9 groszy" na końcu i jednocześnie dociągać w górę czyli marża ma działać na korzyść właściciela.
Dla cen powyżej 5zł program ma robić końcówki "99 groszy" dociągając w stronę bliższej kwoty (czyli arytmetyka decyduje czy będzie mniejsza czy większa marża).

 

Za pomocą F2 zapisujemy reguły.
Będą one działać na nowe towary którym podczas dostawy zmieni się cena.

Jeśli chcemy od razu przygotować ceny nie czekając na dostawę możemy skorzystać z grupowych operacji na towarach.
Operację polecam wypróbować na kilku towarach a nie od razu całym magazynie.
Warto zabezpieczyć się archiwizując bazę danych PC-Marketa.

Jeśli jesteśmy gotowi to wchodzimy do TOWARY/GRUPOWE OPERACJE NA TOWARACH

 


Zaznaczamy towary które mają być objęte "magicznymi końcówkami" a następnie akceptujemy F2 i wybieramy z dostępnych opcji USTALENIE MARŻ/PRZELICZENIE CEN SPRZEDAŻY
Zaznaczamy checkbox DOCIĄGNĄĆ CENĘ DO NAJBLIŻSZEJ KOŃCÓWKI MARŻOWNIKA uważając przy tym czy żadna inna modyfikacja nie jest zaznaczona.
Akceptujemy za pomocą F2 WYKONAJ ZMIANY NA ZAZNACZONYCH TOWARACH



Czytamy podsumowanie i potwierdzamy TAK
Program spyta o hasło użytkownika z odpowiednimi uprawnieniami.



A tak wyglądają ceny po tej operacji czyli końcOwki typu "9groszy" dla tańszych produktów  i "99groszy" dla nieco droższych.

 

O NAS

Doświadczenie w branży IT - od 2002 roku.
Zajmujemy się dostarczaniem kompleksowych rozwiązań informatycznych dla firm.
Prowadzimy serwis sprzętu komputerowego.
Służymy pomocą klientom indywidualnym, firmom, instytucjom.

PARTNERZY